Vilket är det bästa mobila bredbandet egentligen

jämföra mobilt bredbandSom jag skrev i mitt tidigare inlägg så handlar det om att hitta det bästa bredbandet för dig och inte förlita sig på vad tidningar skriver och vad de påstår är det bästa mobila bredbandet – för det är helt och hållet indviduellt.

För att dra det kortfattat så gäller det att jämföra operatörernas abonnemang, eller kontantkort för den delen. Bestämma sig för vilken hastighet man verkligen behöver och såklart veta att den utannonserade hastigheten är den teoretiska maxhastigheten och långt ifrån något som du kommer uppleva i praktiken. Du kommer även behöva bestämma dig för om du behöver fri surf eller om du kan klara dig på ett abonnemang som har begränsade surf mängd. För många är det inte så begränsat som det låter, men det innebär helt enkelt att din hastighet sänks om du uppnår en maxgräns för den månaden.

Jag rekommenderar helt klart att du läser guiden om att jämföra mobilt bredband som jag även tipsade om i mitt förra inlägg.

Jag pasar även på tipsa om samma webbplatser som nämns i guiden för att jämföra mobilt bredband. Det är webbplatserna Mobilt Bredband och Mobilt Bredband Guiden.